niedziela, 24 lipca 2011

Kampania PKO BP

Autor: zypolek
Bank PKO BP w roku 2011 zaskoczył wszystkich obserwatorów rynkowych proponując im wszystkim kampanię reklamową z udziałem Szymona Majewskiego. Udział Majewskiego w tym całym przedsięwzięciu miał doprowadzić do tego, że wizerunek banku w końcu zostanie odświeżony, a klientami banku zostaną osoby młode.

Kampania od samego początku wzbudzała ogromne kontrowersje. Trudno jest tak naprawdę powiedzieć czy ogólnie oceniona została na plus czy na minus. Powiedzieć jednak tutaj musimy, że kampania PKO BP zrealizowała swój cel kluczowy – zapewniła nowych klientów bankowi. Konto za zero doskonale się sprzedaje. Ponoć założyło je kilkadziesiąt tysięcy Polaków co samo świadczy o opłacalności transakcji. PKO BP w dalszej kolejności ma promować swoje konto oszczędnościowe, które ma również okazać się wielkim hitem. W tym wszystkim zapomniano o pracownikach banku, którzy twierdzą, że ośmieszono ich w kampanii. Dodatkowo, po tym jak milionową prowizję otrzymał Szymon Majewski, pracownicy zaczęli otrzymywać mniejsze premie. Czy jednak jedno ma związek z drugim to już trudno jest rozstrzygnąć. Niemniej jednak coś w tym musi być.

Pytanie jednak czy Szymon Majewski jest właściwą osobą na właściwym miejscu, która powinna pracować przy takiej akcji. Wprawdzie zamysł banku był bardzo dobry, ale czy na pewno osiągnięto właściwy cel? Bank wychodził zapewne z założenia, że ci starsi klienci długo już z ich usług korzystać nie będą, więc wielce prawdopodobne, że konieczne będzie skłonienie do korzystania z usług innych, młodych osób. Ponoć sprowadzono ich do banku całe mnóstwo. Trudno jest powiedzieć czy na pewno przyniosło to oczekiwany efekt. Być może część tych klientów to zwyczajnie osoby, które korzystają z banku dlatego, bo posiadały wcześniej tam konto, a teraz wywietrzyły okazję do założenia nowego po mniejszych kosztach. Taka teoria jest bardzo prawdopodobna. .

Wprawdzie podano już efekty kampanii, ale nie każdy z komentatorów w nie wierzy. Część specjalistów twierdzi, że takie ożywienie trupa nie było możliwe, gdyż kondycja PKO BP nie była najlepsza. Trudno jest stwierdzić kto w tym wszystkim miał rację, ale z pewnością znajdowała się ona po środku. Miejmy nadzieję, że bank w dalszym ciągu będzie aktywnie poprawiał zawartość swojej oferty.

W zasadzie wszystkie banki w chwili obecnej czynią starania ku temu, by sytuacja w nich się poprawiła. Organizowane są kampanie promocyjne, których celem jest zwiększenie zakresu znajomości marki. Dodatkowo, banki starają się działać wizerunkowo, tak by zdobywać coraz większe doświadczenie i możliwości.





o Autorze

xavi



Artykuł pochodzi z serwisu Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz