niedziela, 11 września 2011

Dwie twarze blogu firmowego

Autor: magdaq
Blog firmowy - jedno z najciekawszych narzędzi dialogu z potencjalnym klientem i nie tylko, które może przynieść naszej firmie ogromne korzyści, jest narzędziem wielowymiarowym.

Pamiętając o jego jednej stronie, często zapominamy o innych, nie wykorzystując wszystkich możliwości tego narzędzia i tym samym przyczyniając się do braku jego efektywności. Opisanie wszystkich wymiarów bloga byłoby materiałem na książkę, nie na krótki artykuł, dlatego też opiszę w nim krótko dwie najważniejsze twarze bloga firmowego – PR-ową i marketingową.

Twarz PR-owa

PR-owa działalność blogów firmowych jest działalnością sztandarową tego narzędzia, bardziej znaną niż działalność marketingowa, dlatego więcej napiszę o tej drugiej. Ma większe możliwości , więc korzyści tej drugiej są często, niesłusznie, niedoceniane. Jak wiemy bowiem blog firmowy służy przede wszystkim zwrócenie uwagi na istnienie marki czy też firmy, zbudowanie lub wzmocnienie jej rozpoznawalności i nawiązanie więzi.

Wszystkie te efekty są długofalowe – na realne korzyści musimy zwykle poczekać, a konwersja następuje później. Tworzenie bloga firmowego możemy porównać do robienia na drutach – zaczynamy od kilku oczek, czyli wpisów, po których na razie trudno rozpoznać, jak będzie wyglądać całość, ale jeśli wiemy, co robimy, to już wkrótce oczom odbiorców ukaże się jasny przekaz. W ten sposób, powoli i rozważnie, budujemy, wspomagamy i definiujemy wizerunek naszej firmy na blogu. A potem zaczyna się marketing.

Twarz marketingowa

Chociaż najczęściej blog wykorzystywany jest do promocji PR-owej i budowaniu relacji z otoczeniem, to działalność czysto marketingowa jest mu również nieobca i warto o niej pamiętać. Jednak jej prowadzenie jest znacznie trudniejsze niż w tradycyjnych formach marketingu - powinno być bardziej subtelne, przemyślane, prowadzone trochę „między słowami”. I musi oczywiście stale kooperować z twarzą PR-ową.

To właśnie na blogu firmowym pole do popisu mają bardziej zawoalowane formy reklamy. Absolutnie nie powinno się zamieszczać tu zwykłych banerów reklamowych czy też spotów z mediów – ale przeróżne filmiki, niekiedy kontrowersyjne, wzywające do polemiki, materiały z różnych konferencji, które organizuje nasza firma lub w których bierze udział. Dobrym pomysłem są także ciekawe materiały polecające naszą firmę lub w jakiś sposób ukazujące jej realne korzyści, wynikające z własnych, obiektywnych doświadczeń użytkowników.

Blog firmowy to także świetne miejsce na różnego rodzaju konkursy, nawiązujące w jakiś sposób do działalności naszej firmy. Najlepiej, żeby zwycięzcę wyłaniali internauci – to podniesie wiarygodność konkursu i tym samym firmy w oczach czytelników – oraz aby nagrodą był nasz produkt, dzięki czemu umożliwiamy zapoznanie się z nim i zareklamowanie przez użycie. Łączy się z tym także kolejny sposób – sampling – czyli udostępnienie na naszym blogu jego komentatorom, przykładowo tym najbardziej aktywnym, naszych produktów. Powierzone im w ten sposób zaufanie i darmowy produkt zaowocuje pozytywnym komentarzem zapewne w takim samym stopniu, co jakoś samego produktu.





o Autorze

M.B.



Artykuł pochodzi z serwisu Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz