wtorek, 31 maja 2011

Nowoczesna firma - czyli jaka ??

Autorem artykułu jest Aleksandra Kosińska


Kiedy kilka lat temu portal społecznościowy Facebook był w Polsce nowinką - nikt nie spodziewał się, że moda na posiadanie profilu wcale nie przeminie. W ciągu zaledwie kilku lat stał się głównym narzędziem w komunikacji, nie tylko między użytkownikami, ale także między firmą a konsumentem. Obecnie Facebook zadomowił się w Polsce na dobre. Czy to dobrze? Oczywiście, z tego są same korzyści!


Obecnie firmy stają się pro-konsumencie i pro-ekologiczne. Jak można nie cieszyć się z faktu, że wreszcie potrzeby konsumenta są uwzględniane? Facebook zyskuje coraz większą popularność nie tylko w branżach dostarczających rozrywkę, ale także w branżach specjalistycznych. O czym rozmawia się na stronach firm na Facebooku? Można rozróżnić kilka rodzajów komunikatów. Allegro, portal aukcyjny, opowiada o swoich projektach, informuje o ciekawych aukcjach, organizuje konkursy. Bawi, wstawiając rozrywkowe filmiki, czy po prostu przypomina o ważnych świętach. Innym ciekawym sposobem zainteresowania użytkowników Facebooka swoją działalnością jest przykład wydawanego w Poznaniu managerskiego czasopisma branżowego "Press", które z kolei opowiada zabawne historie z życia redakcji. Jednakże komunikacja przebiega nie tylko w kontakcie między firmą a konsumentem. Firmy rozmawiają ze sobą nawzajem, adresując także swoje komunikaty do profesjonalistów. Strona Terrano Professional - salonu z płytkami, glazurą i armaturą łazienkową z Poznania, jest przykładem trzymania ręki na pulsie wydarzeń związanych z designem i architekturą. Strona także informuje o nowościach i promocjach produktów oferowanych przez salon. Firma, poprzez portal społecznościowy, rozmawia z klientem o nowoczesnym projektowaniu. Dzięki portalowi Facebook przedsiębiorstwa stają się klientom bliższe i przyjazne, jak nigdy dotąd. Zaufanie klienta buduje się poprzez codzienną komunikację, a rozrywka i informacja są w cenie. Portale społecznościowe są doskonałym narzędziem w budowaniu stałych relacji z klientami, a Facebook - jak się wydaje - to nie chwilowy szał, ale trend, który jeszcze długo będzie się utrzymywać.

---

Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz